ساخت و اجرای سازه های فلزی


سازه های فولادی بیشترین کاربرد را در سازه های صنعتی و ساختمانهای بلند مرتبه دارند. سازه های فولادی به دلیل داشتن مقاومت و شکل پذیری بالا در مقایسه با سازه های بتنی دارای مزیت هایی می باشند. سرعت نصب بالا، قابلیت اجرای دهانه های بزرگ، قابلیت تحمل بار زیاد، زیبایی و قابلیت انطباق با دیگر سازه ها از مزایای قابهای فولادی است. با توجه به این موارد نیاز به ساخت اسکلت های فولادی با دقت و کیفیت بالا لازمه توسعه صنعت ساخت و ساز در کشور می باشد.
در این بین گروه مهندسین داریان با هدف ساخت اسکلت فولادی با بالاترین کیفیت و تحت نظر مهندسین و تکنسین های ماهر، کارخانه اسکلت فولادی خود را تاسیس نموده است. این مجموعه با دارا بودن جدیدترین و کارآمد ترین دستگاه ها و فناوری های لازم، امکان ساخت انواع سازه های فولادی نیمه سنگین و سنگین پیچی و جوشی را دارا می باشد. در کارخانه اسکلت فولادی گروه مهندسین داریان امکان ساخت سازه های فضا کار نیز از ابتدا تا انتها میسر می باشد. علاوه بر آن در بخش دیگری از کارخانه فرمینگ ورق های عرشه فولادی نیز انجام می شود.
کلیه مراحل فنی و نظارتی از تهیه نقشه های شاپ دراوینگ تا تعیین روند منطقی کنترل کیفی (QC PLAN) و تبیین برنامه زمان بندی توسط دفتر فنی مرکزی مدیریت شده و در محل کارخانه توسط دفتر فنی مقیم اجرا و پیاده سازی می شوند. دفتر فنی مقیم مسوولیت پیاده سازی نقشه های شاپ، تعیین نحوه برش کاری بر اساس آنها، پیش برد روند اجرایی بر اساس برنامه زمان بندی تدوین شده و همچنین انجام آزمایشات غیر مخرب لازم را دارد. از آنجاییکه معمولا نصب اسکلت در محل کارگاه ساختمانی نیز بر عهده شرکت می باشد، دفتر فنی مرکزی متناسب با تناژ کار و پیچیدگی های سازه، تعدادی از مهندسین متخصص و با تجربه را جهت برپایی دفتر فنی مقیم در محل کارگاه نصب نیز اعزام می نماید. آنها نیز بر اساس برنامه زمانی و کاری مشخص شده زیر نظر دفتر مرکزی فعالیت نموده و بر نحوه نصب و کنترل کار نظارت دارند. این مجموعه با توجه به تولید ورق های متناسب با سقف های عرشه فولادی در ضخامت ها و گام های متنوع اجرای این نوع سقف ها را نیز انجام می دهد.
با توجه به تجارب اجرایی گروه مهندسین داریان و ارتباط بسیار خوب با تأمین كنندگان و سازندگان ماشین آلات جوش و برش، این شركت از توانایی تأمین ماشین آلات تخصصی اجرای سازه های فلزی نظیر دستگاههای رکتیفایر، جوش CO2، جوش زیرپودری، تاور كرین و جرثقیلهای سقفی در كوتاهترین مدت و با شرایط مناسب بهره می برد.

 

عضویت در خبرنامه داریان